review: polette


Mijn ogen werden al minder toen ik nog op de basisschool zat en tot mijn veertiende droeg ik altijd een bril. Hierna ben ik overgestapt op lenzen, wat ik helemaal geweldig vond. Ongeveer anderhalf jaar geleden lukte het me niet meer om dagelijks lenzen te dragen, mijn ogen waren er te droog voor. Ik moest dus weer aan de bril. Gelukkig vond ik mijn huidige bril en het voelde alsof deze bril echt bij mij hoorde. Toch begon ik afgelopen zomer te zoeken naar een tweede bril, wat afwisseling leek mij wel leuk. Maar brillen zijn ontzettend duur. En dan moeten er ook nog glazen in. Nog duurder. Tot ik Polette tegen kwam.

Polette is een internationale online opticien uit Frankrijk en heeft het mogelijk gemaakt dat wij brillen een stuk goedkoper kunnen krijgen. Doordat de monturen en glazen rechtstreeks uit de werkplaatsen komen maakt Polette geen gebruik van alle tussenpartijen die de prijzen van brillen zo duur maken. De prijzen van monturen bij Polette zitten tussen €9,99 en €49,99 en de glazen tussen €9,99 en €89,99, wat super goedkoop is in vergelijking met wat je bij de opticien betaald. Daarnaast heeft Polette een ruime collectie van meer dan 900 designmonturen. Ze hebben verschillende monturen van vintage tot trendy en van klassiek tot hout. Altijd wel iets te vinden dus! Zelf vind ik het erg lastig om in de winkel een leuke bril te vinden omdat ze net niet mijn smaak hebben. Bij Polette had ik gewoon moeite met kiezen, het liefst bestelde ik gelijk tien nieuwe brillen. Doen jouw ogen het wel prima en heb je geen bril nodig, maar nog wel een zonnebril? Dat kan ook! Bij alle monturen kan je de glazen kiezen, dus ook getinte glazen zonder sterkte. Je kan zelf invullen welke kleur de glazen moeten hebben. Ook kan je er voor kiezen om getinte glazen met sterkte te nemen, iets wat ik nog overweeg te doen nu de zomer er aan zit te komen.

Nu vraag je je misschien af hoe het zit met de kwaliteit van de brillen aangezien ze zo goedkoop zijn, dat was namelijk wel wat ik mij afvroeg. Maar ik zal je hier het verlossende antwoord op geven: de kwaliteit is top! Een aantal maanden geleden had ik al een bril bij Polette besteld (model Manouchka) en hier was ik al erg tevreden over. Voor deze review koos ik de bril 'Birds Brown'. De bril is ook verkrijgbaar in het zwart, maar ik heb gekozen voor een gevlekte bruine kleur omdat ik dit beter bij mij vind passen. Het montuur is erg stevig, ik ben er al per ongeluk op gaan zitten (ja ik vraag me ook af hoe ik het voor elkaar krijg) en de bril is nog gewoon heel! De bril is mooi afgewerkt en zit perfect. Ook de glazen zijn helemaal goed. Een puntje van kritiek op de glazen is dat ze iets meer licht reflecteren dan dat mijn andere bril doet. Zelf heb ik hier geen last van als ik de bril op heb, het is me alleen opgevallen op foto's. De bril doet me een beetje denken aan de bril die Jessica Day van New Girl soms draagt, super leuk! Bij de bril zocht ik ook een hoesje en een doekje uit. Dit hoeft niet want de bril wordt afgeleverd in een hoesje van Polette met daarbij ook een doekje. Echter is het wel de moeite waard om een kijkje te nemen bij de accessoires want ze hebben ontzettend leuke poetsdoekjes en hoesjes. De verzendtijd van de bril is ruim drie weken, wat best lang is. Zelf heb ik hier geen probleem mee, voor die weken kon ik mijn andere bril nog wel dragen.

Wil jij nou ook een (zonne)bril bestellen bij Polette? Maak dan gebruik van de kortingscode 'lysanneh'. Tot 8 mei krijg je hiermee 20% korting op de hele collectie (exclusief de brillen voor €6,99). 

Voor je een bril besteld is het handig om zeker te zijn van je sterkte etc. Ga dus nog even langs bij je opticien of kijk wat er op het bonnetje van je vorige bril staat. Daarnaast is het handig om je huidige bril op te meten. Zelf wist ik dat ik niet een nog grotere bril wilde dan dat ik al had en hier heb ik rekening mee gehouden bij het bestellen. De maten van de brillen zijn op de site te vinden, zo weet je hoe groot de bril zal zijn. Ook kan je de bril virtueel passen. Zelf vind ik dit nooit zo de moeite waard om te doen, maar het geeft wel een beeld hoe de bril je staat.

Vind Polette ook op Instagram, Twitter, Facebook en natuurlijk polette.nl

No comments:

Post a Comment